Aflast din HR-afdeling med automatiseret tidsregistrering

At opgradere fra en forældet og manuel tidsregistrering er nødvendigt, hvis du ønsker at aflaste din HR-afdeling samt undgå at spilde tid og penge. For at kunne fungere optimalt skal dit kontor og din HR-afdeling have de rigtige værktøjer.

Med nutidens teknologi kan du automatisere og forbedre HR-driften og deres arbejdsgange. En af de mest oversete HR-processer er ressourcestyring som bla. tidsregistrering, vagtplanlægning

Hvis du stadig bruger manuel tidsregistrering, hvor medarbejderne udfylder timesedler, der efterfølgende efterses af HR, er du ikke alene. Brug af manuel tidsregistrering er dog ikke en perfekt løsning. Heldigvis findes der andre effektive løsninger såsom et stempelur, der tilbyder automatiseret tidsregistrering.

Problemer ved manuel tidsregistrering

Tidsregistrering er lige så vigtigt som enhver anden opgave i en virksomhed specielt, hvis du betaler dine medarbejdere på timebasis. Bruger du en manuel tidsregistrering, kan du ende med at tabe en masse penge på grund af fejl og mangler.

Derudover er sådan et system en stor byrde for enhver HR-afdeling og spilder deres værdifulde tid, som kan bruges på andre arbejdsopgaver. Du bør derfor overveje online tidsregistrering for at forbedre og optimere arbejdsgangene i din virksomhed.

Eliminer uoverensstemmelser

I modsætning til manuel tidsregistrering er automatisk tidsregistrering immun over for mange uoverensstemmelser og menneskelige fejl. Værktøjer i form af et stempelur sikrer, at antallet af fejl er minimale.

Her bliver medarbejderes komme- og gåtider registreret automatisk, hvorefter alle informationer fra terminalen kan overføres direkte til HR-afdelingen. Det gør det lettere at foretage udbetalinger af løn på en korrekt og effektiv måde.

Spar værdifulde arbejdstimer

Automatiseret tidsregistrering og vagtplanlægning frigiver ikke kun mere tid for dine medarbejdere, men også for din HR-afdeling. Hvis din virksomhed for eksempel har over 100 medarbejdere, vil den tid, der bruges på at indsamle, analysere og redigere fejl på timesedler, sandsynligvis påvirke arbejdsbelastningen i din HR-afdeling.

Med digital og automatiseret tidsregistrering bliver det muligt for din HR-afdeling at arbejde på andre vigtige opgaver, hvilket i sidste ende kan have en indvirkning på virksomhedens samlede resultater.

Automatiseret tidsregistrering til glæde for HR og andre medarbejdere

I modsætning til manuel tidsregistrering, hvor medarbejderne skal udfylde timesedler, give dem til HR-afdelingen og få dem behandlet, giver automatiseret tidsregistrering alle mulighed for at få et bedre overblik med det samme.

Samtidigt giver det tryghed for alle medarbejdere og HR, at oplysningerne er automatiserede, da de herved er korrekte. Medarbejderne kan vide sig sikre i forhold til, at de får den løn, de er berettiget til, mens HR slipper for eventuelle rettelser.

Scroll til toppen